Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych, sformułowane w oparciu o realizowany przez nauczyciela program nauczania (§ 3 ust. 3 pkt 1 oraz § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r.). Sformułowanie wymagań polega na takim opisie czynności uczniów, aby ocena ich osiągnięć stała się możliwa.
Formułowanie wymagań edukacyjnych odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową, która wyznaczająca cele kształcenia, osiągnięcia uczniów oraz zakres treści, których realizacja pozwoli je osiągnąć. Określa ona precyzyjnie, czego szkoła jest zobowiązana nauczyć ucznia o przeciętnych uzdolnieniach na każdym etapie kształcenia.
Wymagania edukacyjne wynikają z przyjętego i realizowanego na danym przedmiocie programu nauczania.
Wymagania edukacyjne powinny być podstawą do ustalenie ocen klasyfikacyjnych dla uczniów podczas klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
Oddział przedszkolny
I etap edukacyjny
klasy 1 – 3
- edukacja wczesnoszkolna klasa 1
- edukacja wczesnoszkolna klasa 2
- edukacja wczesnoszkolna klasa 3
- język angielski klasa 1
- język angielski klasa 2
- język angielski klasa 3
II etap edukacyjny
Klasy 4 – 8
- język polski
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - język angielski
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - język niemiecki
klasa 7
klasa 8 - biologia
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - geografia
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - matematyka
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - fizyka
klasa 7
klasa 8 - informatyka
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - technika
klasa 4
klasa 5
klasa 6 - plastyka
klasy 4-7 - wychowanie fizyczne
klasa 4
klasy 5-6
klasy 7-8 - edukacja dla bezpieczeństwa
klasa 8