Dzień Ziemi obchodzimy od 1970 roku, a został on zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych.
Uczniowie klas 0-III nie zapomnieli o tym tak ważnym święcie i tego dnia zorganizowali w swoich klasach „Dzień z ekologią online”. Uczniowie obejrzeli prezentacje multimedialną , która nie tylko ukazywała negatywne skutki działalności człowieka, ale uświadomiła młodym ekologom jak ważne jest dbanie o środowisko zarówno to wokół nas, jak i całej planety. Uczniowie podczas zajęć tworzyli ”Kodeks dobrego ekologa”, poznawali sposoby ochrony środowiska, uczyli się piosenki pt :„Śmieci”, czytali opowiadanie „Dobre rady na złe odpady, czyli ekologiczny Czerwony Kapturek”, który uczył wilka jak prawidłowo segregować śmieci, aby przygotować je do recyklingu czyli „podarowania im drugiego życia”. Na zakończenie zajęć uczniowie wykonywali prace plastyczne i bawili się na platformach edukacyjnych sprawdzając swoje wiadomości przyrodnicze. a jako pracę domową mieli posprzątać teren wokół własnych domów i przysłać wychowawcy zdjęcia lub filmiki potwierdzające wykonanie zadania.
W klasie II powstały niezwykłe zabawki, które dały drugie życie przedmiotom przeznaczonym do śmieci.
W ramach obchodów Święta Ziemi klasy starsze realizowały następujące zadania:;
Uczniowie klas VII – VIII uczestniczyli w werbinarium organizowanym przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska na temat zmian klimatu oraz działań na rzecz ochrony klimatu z cyklu. „Lekcje z klimatem”. Podczas tych zajęć uczniowie poszerzyli swoja wiedzę ekologiczną i na temat zmian klimatycznych. Mieli także możliwość udziału w wirtualnych warsztatach kulinarnych, zwracających uwagę na problem marnowania żywności oraz warsztatach „ubraniowych”, zwracających uwagę na kwestie odpowiedzialnej mody.W trakcie tych warsztatów poznali również proekologiczne rozwiązania do wdrożenia w codziennym życiu.
Uczniowie klas V -VI mieli możliwość obejrzenia prezentacji na temat obchodów Międzynarodowego Dnia Ziemi i recyklingu.
Uczniowie klasy IV mieli za zadanie wykonać ekologiczne instrumenty – tzn. instrumenty z niepotrzebnych gazet, butelek, pudełek itp.
Ponadto wszyscy uczniowie klas starszych zostali zachęceni do zaplanowania i wykonania samodzielnie lub z rodziną, dobrego czynu na rzecz poprawy stanu środowiska i naszej Planety – Ziemi np. posprzątanie podwórka, pobliskiego terenu, posadzenie drzewek i krzewów, oszczędzanie prądu lub wody. Wykonywane zadania uczniowie mieli zobrazować lub przedstawić w formie prac plastycznych i przesłać nauczycielowi na wystawkę szkolną pt. „Nasza pomoc dla Matki Ziemi”.